2009. október 1., csütörtök

Zöldbab főzelék szójafasírttal


Miután a lányom nem igazán leveses - velem ellentétben, így arany középútként a főzelékben egyeztünk meg vacsorára. Blanka szomszédasszony hála az égnek folyamatosan elszámolja magát veteményezés tekintetében, így ismételten jutott nekünk is három adag zöldbab.
Hozzávalók: 40 dkg tisztított, fél centire vágott zöldbab, 1 db apróra vágott krumpli - mert Édesanyám azt mondta, így finomabb a babfőzelék, és amit a Mama mond, az meg vagyon mondva, eszembe sem jutna vitatkozni. Egyébként valóban finomabb, talán a krumpliból kifövő keményítő miatt. 1 fej vöröshagyma, paprika, paradicsom, só, tejföl, liszt, olaj, piros paprika
Az olajból, hagymából, paprikából, paradicsomból lecsós alapot készítettem.Megszórtam őrölt paprikával, felengedtem vízzel és beleraktam a zöldbabot és krumplit. Sóztam és fedő alatt puhára főztem, majd behabartam.
Szójafasírt: a dobozon leírtaknak megfelelően elkészítettem. 16 db gombóc lett. Meglepődtem, mert várakozásommal ellentétben, nem vettem volna észre, hogy szójából van. Nagyon ízlett mindkettőnknek, de elárulom, Jarjarkát nem lehetett átvágni, megszagolta, majd elfordult, mondván a formája jó, de ez nem húsból van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése