2009. október 31., szombat

Sütőtökleves póréhagymával

Sorkizárás
Édesanyámtól hoztunk 2 darabka sült tököt, de valahogy nem került rá sor, hogy nasinak megegyük.Ma viszont épp jól jött, mert hétvégéhez hozzátartozik a leves, és szükség van minden vitaminra így tél előtt. Tavaly főztünk egyszer a lányommal sütőtök levest, töredelmesen bevallom - nem jött be. Akkor úgy döntöttünk, hogy ezt a fajta levest háromszor adjuk elő. Először, utoljára és soha többet. Most viszont nem receptből, hanem elképzelésem alapján adtam még egy esélyt ennek a zöldségnek, hisz gyerekkorukban szerették csemetéim.Találtam még egy darab póréhagymát a hűtőben, gondoltam azt is felhasználom, érdekesebbé teheti a leves ízét.
A hagymát, a sült tök belét, 1 krumplit feltettem főni fele víz, fele tej keverékébe. Utánahajítottam egy húsleves kockát, egy csipet szerecsendiót és egy kis borsot. Mikor minden megpuhult turmixoltam. Nem habartam, nagyon krémes, könnyű lett és mert fogyókúrázó is ült az asztalnál. Croutons-sal, cheddar sajttal tálaltam,nagyobb sikere volt, mint a tavalyi alkotásomnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése