2009. október 19., hétfő

Póréhagymás krémleves

Ma szabin voltam, tehát volt időm levest főzni, már csak azért is, mert a második fogást tegnap hazahoztuk Édesanyámtól.
Hozzávalók: Póréhagyma zöld része, 10 dkg sárgarépa, 1 közepes krumpli, 1 húsleves kocka - jelen esetben épp tyúk -, bors.
Tálaláshoz: croutons, sajt - fogyó kúrázóknak semmi.
A jól megmosott - hosszában kettévágott, folyóvíz alatt átmosott hagymaszárat, levelet - 2 centis darabokra, a sárgarépát fél centis karikára, a krumplit közepes kockára vágtam. Fél liter víz, 2 dl tej keverékében feltettem főni. Hozzáadtam a leveskockát. Miután megpuhult, turmixoltam. Fél pohár tejföl, fel pohár tej, 1 csapott kanál liszt keverékből habarást készítettem, sóztam, borsoztam, majd jól kiforraltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése