2009. október 20., kedd

Rakottas pirított zöldségekkel

A vacsora ötletét egy értekezletről hazafele jövet az egyik régióvezetőtől kaptam. Férfi létére élvezettel mesélt aznapi ebédjéről, ami főképp zöldfélékből állt, kevés hússal és rizzsel. No ezt variáltam én a hűtőm tartalmára módosítva, előtérbe helyezve a maradék húsok, és egy adagnyi rizs felhasználását. Miután én a főtt zöldségeket nem igazán kedvelem, gondoltam, ha megsütöm, akkor még pikánsabb ízeket kapok.
Hozzávalók: cukkini, paradicsom, paprika, hagyma, újhagyma, krumpli, sült hús, rizs, besamel mártás, tejföl, tojás
A zöldségféléket megpirítottam, a krumplit vékonyra felkarikáztam, a húst felaprítottam.
A nyers krumplit a kizsírozott tál aljára terítettem, sóztam.Ráraktam a zöldségek felét, alaposan megszórtam provanszi fűszerkeverékkel, majd a hús, rizs, és újabb zöldségsor következett. A tetejére ismételten nyers krumpli került. Minden sort fűszereztem, sóztam.
A híg besamel mártást összekevertem két kanál tejföllel, egy tojással, sóval, borssal.
A közel 4 dl-nyi öntetet ráöntöttem a rakottasra. Negyven perc alatt készre sütöttem, cheddar sajttal szórtam meg tálaláskor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése