2009. október 11., vasárnap

Tepsis húsok Mama módra


Tegnap Édesanyámnál jártunk, de mivel mindnyájan jól laktunk húslevesével és egyedülálló parasztrétesével, a második fogást konyhakészen hazahoztuk ebédre.
A konyhakész kifejezés nem pontosan fedi le a tényt, mert Édesanyám még a tepsit is lefóliázta, hogy csak sütőbe kelljen dugni nekünk az ételt.
Mivel az ebéd finom lett, közkinccsé teszem a receptet.
A tepsit kivajazzuk. A vékonyra kivert hússzeleteket sózzuk, borsozzuk. Lisztbe, tojásba, majd reszelt sajtba forgatjuk. Lerakjuk egymás mellé, majd leöntjük tejszínnel, amibe belekeverjük a megmaradt tojást. Forró sütőben 20 perc alatt elkészül, mielőtt kivesszük megszórhatjuk mér reszelt sajttal. Ma vegyes sültet ettünk, sertés és csirkehús is rejtőzött a sajtkéreg alatt.
Tepsis krumplit készítettem hozzá, és a Mama vegyes savanyúságával tálaltam.
Tepsis krumpli: a krumplit félig megfőztem, nagyobb darabokra vágtam és kizsírozott tepsibe raktam. Sóztam, kakukkfűvel, borssal fűszereztem, majd meglocsoltam saját készítésű fűszerolajjal. Megszórtam durvára vágott újhagymával, átforgattam és készre sütöttem.

Deszertnek lányom és barátja által készített gesztenyepüré volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése