2010. június 22., kedd

Zöldborsó főzelék

Itt a nyár, akkor is, ha kitekintve októberben érezzük magunkat. Édesanyámtól kaptam kifejtett zöldborsót, és mert szeretem, és mert fogyókúra, így ma főzelék készült. Hisz minden kalória táblázatban olvasható, hogy a borsóban meglepően kevés a kalória, rengeteg a rost, no és a B vitamin sem utolsó, hisz fogyókúra esetén minden idegesíti az embert, és a B vitamin jót tesz az idegeknek. No, így megideologizálva nekiugrottam a vacsora főzésnek.
Hozzávalók: 30 dkg borsó, pár szál petrezselyem zöld, só, 1 teáskanál cukor, olaj, 1 evőkanál liszt, őrölt paprika, tej.
A borsót sós vízben fedő alatt megfőztem. Olajba dobtam a cukrot, kissé karamellizáltam, majd hozzáadtam a lisztet. Óvatosan készítettem a rántást, hogy ne barnuljon meg. Dobtam rá kevés őrölt paprikát és tejjel felengedtem. Összekevertem a borsóval, majd felforraltam. A gáz lekapcsolása után szórtam bele az apróra vágott petrezselyem zöldet,hogy íze, vitamin tartalma megmaradjon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése