2010. június 29., kedd

Paradicsomos padlizsánsaláta

Ma fogós kérdés volt a vacsora, ill. a holnapi ebéd kérdése, ugyanis elromlott a munkahelyen a mikrónk. Ami ugye azt jelenti, hogy olyan étket kell holnap vinnem, amit nem kell melegíteni. A lehetetlennek tűnő feladat megoldásának első lépéseként kitártam kedvenc hűtőm ajtaját és szemrevételeztem a kínálatot. Találtam gombát, és egy padlizsánt, ami már közel egy hete várta, hogy végre észrevegyem, hogy koketál velem. Még arra is képes volt, hogy felhívja magára a figyelmem, hogy csodálatos mély lila ruháját barna folttal rondította el. Sikerült is felkeltenie érdeklődésemet, így belőle készült a mai vacsora ill. a holnapi ebéd. A vacsorának melegen, holnap pedig hideg salátának eszem a végeredményt.
Úgy gondoltam, ha van paradicsomos gomba saláta, - mármint svéd gomba saláta - akkor ugyanez előadható padlizsánból is.
A padlizsánt meghámoztam - héjasan szoktam felhasználni, de korából adódóan most jobbnak láttam, ha levetkőztetem - és apróra felkockáztam. Kevés olajon megdinszteltem egy felaprított vöröshagymát, majd beledobtam a padlizsánt. Miután egy gomba is kigurult a hűtőből, így megjutalmaztam a padlizsánhoz való ragaszkodását, és azt is beleaprítottam. Sóztam, borsoztam és megszórtam oreganóval. Mikor a padlizsán átsült, beleöntöttem egy kis doboz sűrített paradicsomot, és mivel imádom a csípőset, egy kis csípős kechupot is. Felforraltam, majd meglocsoltam egy kis saját alkotású fűszerolajjal, megszórtam kakukkfűvel. Vacsoraként melegen, egy szelet 7 magos kenyérrel finom volt. Ami még a mai vacsora erényei közé tartozik, az az, hogy negyed óra alatt elkészült.
Rovar lakoma.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése