2010. június 13., vasárnap

Mikado gold - Kis növényhatározó

Lányommal vásárolni is voltunk a hétvégén, és az egyik boltban megakadt a szemem a fenti virágon. Annyira extrém volt, hogy először azt hittem, hogy valami művirágról, vagy manipulált zöldségről van szó. De miután alaposan megnéztem, megtapogattam, be kellett látnom, hogy a virág valódi. Olyan különleges, modern volt, hogy nem tudtam ellenállni vonzerejének, és hirtelen felindulásból megvettem. Itthon aztán az volt az első, hogy utánanéztem a neten, hogy mi is lehet ez a növény.
Egy rövidke leírás a Mikádóról:
Syngonanthus chrysanthus (Mikádó Gold)
Brazíliából származó, különlegesség. Levelei ezüstösek, vékonyak, fűszerűek, szabályos félgömb formát alkotnak. Ezek közül emelkednek ki mereven a virágszárak. A szárak csúcsán fejlődnek ki apró, sárga, fészkes virágzatok. Nyáron a szabadban tartható napos, világos helyen, télen se legyen 10 foknál hidegebb környezetben. Az elvirágzott részeket tőből vágjuk le, száraz virágként jól hasznosítható.

Nem csalás, nem ámítás. A bimbók igazából fényes, aranyszínűek.Egy másik szerzeményem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése