2009. augusztus 8., szombat

Túrókrémes szilvaparfé


Miután bio gazdálkodást folytatunk, így nem minden évben érik be a termés, hiába oly gyönyörű a virágzás. Évek óta nem tudtunk szilvát szedni, mert mire megérett volna, addigra valamilyen - főképp gomba - betegség miatt lepotyogott. Most úgy néz ki, hogy lesz szilva termés, sőt ebben az évben először tudjuk megkóstolni a termését annak a fának, amit még az öcsém ültetett - a bio gazdálkodás előnyeit mutatja, hogy szegény öcsém már tíz éve halott.
Sikerült szednem egy kilónyi szilvát, ami már olyan puha volt, hogy le tudtam húzni a héját- a fajtáját nem ismerem, de szinte öklömnyi és aranysárga húsa van, nagyon finom.
Pürésítettem, tettem bele natur krémtúrót - Lidlben vettem, vödrös - 10 dkg cukrot, kevés őrölt fahéjat, összekevertem. Felvertem 2 dl zseléfix-szel összekevert habtejszínt és ezt is beleforgattam. Frissen tartó fóliával kibélelt kuglóf sütőbe öntöttem és beraktam a hűtőbe megdermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése