2009. augusztus 1., szombat

Almáspite



Hétvége, férfi vagyon a háznál, tehát szinte kötelező édességet csinálni, mivel, mint tudjuk, a teremtés koronája a húsi után még valami könnyűt kíván. Ha őszintén szembe merünk nézni a tényekkel, mi is így vagyunk vele, de az a fránya mérleg a fürdőben, meg a tükör, valamint az egyre jobban szorító ruháink kézzel - lábbal tiltakoznak bűnös gondolataink ellen.
No, ma azért sem hallgattam a józan észre, és miután Édesanyámtól hoztunk finom nyári almát, megsütöttem a szinte kötelező almás pitét, ahogyan anno Zalában tanultam.
Hozzávalók: 1 kg nyári alma kicsumázva, káposzta reszelőn lereszelve, 1 evő kanál búzadara,
2 nagy kanál tejföl, só, 3 kanál cukor az almához, 1 kanál cukor a tésztába, 1 zacskó sütőpor, fahéj, 1 kanál darált dió, kevés szóda bikarbóna, 15 dkg zsír- nálam margarin, 1 tojás, 40 dkg liszt,vanilíás cukor, citrom héj
A lisztet tálba szitáltam, beleütöttem a tojást, beleraktam a sót, cukrot, margarint, citrom héjat, tejfölt, szóda bikarbónát, sütőport és gyorsan összegyúrtam, majd fóliába csomagolva hűtőbe raktam.
Az almát héjastól lereszeltem, dobtam rá cukrot, fahéjat.
A tésztát kb. fél cm vastagra sodortam és sütő papírral bélelt tepsibe tettem, megszórtam búza darával és őrölt dióval, ráterítettem a kicsavart almát. A maradék tésztából csíkokat vágtam és rácsoztam a tészta tetejét.Tojással megkentem és forró sütőben 30 perc alatt készre sült.
Tálalás előtt megszórtam por cukorral
A rózsa ugyanaz, csak a nézőpont más :) Akár az életben, rengeteget számít, hogy honnan nézzük. Ez most ezért jutott eszembe.

.

2 megjegyzés:

  1. A másodikon (rózsás második) a kukacot láttad????:D:D:D Nagyon szép képek egyébként, nagyon belejöttél a virágfotózásba:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dicséretet. Igyekszem.

    VálaszTörlés