2009. augusztus 8., szombat

Lasagna


Ma megint olyan napom van, hogy a család majd valamikor délután, este? ér haza, tehát nincs kötött ebédidő. Miután befőzéses napot tartottam, úgy gondoltam valami könnyen elkészíthetőt dobok össze, és majd ebédelek, amikor elkészül. Így esett a választás a lasagnára, mivel mindketten szeretjük az olasz konyhát, és mert édesanyám meglepett házi lasagna tésztával, ami ugyan nem olyan szabályos, mint a bolti, de százszor finomabb.
Hozzávalók: 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, só, bors, majoranna, oreganó, kakukkfű, bazsalikom, fél kg darálthús - most épp serés hús, olaj, paradicsom, paradicsom püré, házi darált pritamin paprika
besamel mártáshoz: kanálnyi olaj, 2 púpos kanálnyi liszt, kb fél liter tej só, bors
Az apróra vágott vöröshagymát olajon megfuttattam, hozzáadtam a darált húst, fehéredésig kevergettem, majd dobtam hozzá egy meghámozott és nagyon apróra összevágott paradicsomot, valamint a pritamin paprikát - tavaly nyáron tettem el, olyan íze, illata volt, mintha most daráltam volna -, valamint a fűszereket. Most sárgarépát és más gyökér zöldséget nem raktam bele. Míg mindez összefőtt, elkészítettem a besamelt, a szokásosnál hígabbra, hogy könnyebben bánjak vele, valamint megreszeltem a füstölt sajtot.
A tál alját megvajaztam, majd kiraktam a tésztával. Alaposan megöntöztem besamel-lel, terítettem rá egy réteg szószt, és szórtam rá sajtot. Ezt folytattam míg az anyagok elfogytak, a felső réteg tészta lett. A szószokkal bőven bántam, miután a tésztát nem főztem elő, tehát a hús és a besamelben kellett, hogy megfőjjön. Közepesen meleg sütőben kb. egy óra alatt készült el. Mielőtt kivettem volna még szórtam a tetejére reszelt sajtot, és annyi időre visszadugtam a sütőbe, míg a sajt ráolvadt. Finomabb lett, mint amennyire a fotó mutatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése