2009. augusztus 30., vasárnap

Duguláselhárítás - Boszi nagyik praktikái


Mint minden háztartásban nálunk is rengeteg vegyszer fordul elő és az ember lánya használja ha kell, ha nem. Én is így voltam vele, egészen addig, míg az első ekcémás tünetek meg nem jelentek a kezemen. így aztán elővettem szüleim, nagyszüleim módszereit. Gondolom más is úgy van vele, mint én, hogy a mosdó, mosogató és a kád egy idő után nem tökéletesen átfolyó rendszerű. Ilyenkor az ember vett valami lefolyó tisztítót közel ezer forintért, beleborította és várt kicsit. Aztán a trutyi vagy oldotta a dugulást, vagy nem. Ha nem, akkor ugye issoráz. Miután nálunk szigorú öko-háztartás van - majd még mesélek - így vérzett a szívem minden alkalommal, hogy mennyi vegyianyag juthat így az élő vizekbe, mert az ugye köztudott, hogy hazánkban a szennyvíz tisztítás még nagyon bébi cipellőkben tipeg.
No, ma környezetbarát módon takarítottam. A teához használt citrom maradékával végig sikáltam a mosdót. Nem tartott tovább, mintha valami súrolóval tettem volna. Leöblítettem és ragyogott, mint Salamonnak a.........tökéletes agya.
A lefolyóba vegyszer helyett szódabikarbónát öntöttem, majd rá 20 %-os ecetet. Csodálatosan pezsgett, 10 perc után lemostam, és büszkén gyönyörködtem a tökéletes áteresztés keltette örvényben.
Nagyjából kiszámítottam, hogy a három lefolyót közel száz forintért takarítottam ki, ami ugye sacc per kb. kilencven százalékos megtakarítást jelent, és ez egyáltalán nem mellékes szempont.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése