2010. február 7., vasárnap

Diós-mogyorós kevert


Vasárnap, tehát illik valami süteményt létrehozni, bár a kilóimnak nem igazán hiányzik a fölös kalória. A recept alapja a szokásos kevert vagy bögrés süti, csak kissé alakítottuk.
Hozzávalók: 3 tojás, 2 kanál zabpehely, 5 kanál cukor, 7 kanál liszt, 2 kanál olaj, fél dl tej,1 sütőpor, késhegynyi szódabikarbona, 5-5 dkg dió, illetve sótlan földimogyoró, mézes pehely, fél maréknyi kandírozott gyümölcs, 1 narancs reszelt héja, 4 kanál hideg víz
A tojássárgáját kikevertem a cukorral, és a vízzel, olajjal. A diót, mogyorót megpirítottam száraz serpenyőben, majd mozsárban durvára törtem. Hozzáadtam a száraz anyagokhoz, majd belekevertem a kemény tojásfehérjét. Megszórtam a mézes pehellyel és forró sütőben 25 perc alatt megsült. a sütésnél energiatakarékos voltam, mert alul sült a csirke, a fölötte lévő rácson pedig a süti. Szép magas, kellemes állagú süti sikeredett. Büszke is voltam magamra az ötletességemért.
Jarjarka is deszertezik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése