2009. december 26., szombat

Karácsony 2009.

Áhitat
Karácsony másnapja. Ma a fiamék jöttek látogatóba. Ezen a napon már nagyon eltelik az ember a mindenféle jótól, - öcsém szokta mondani, hogy Karácsonyból a szentesti vacsora, húsvétból a reggeli sonka esik jól az embernek, a többit már csak a szeme kívánja - így valami pikánsabb ennivalóra gondoltam. Így esett a választásom a tárkonyos ragulevesre, és ha már karácsony - és ha az embert meglepik egy kis vaddisznó combbal - akkor a mai levesTárkonyos vaddisznó ragu leves
Hozzávalók: fél kg vaddisznócomb, hagyma, póréhagyma, sárgarépa, fehérrépa, krumpli. Elvileg még kellett volna bele zeller - elfelejtettem, hogy van itthon, cukorborsó - az viszont nem volt otthon, ill. csak konzerv, és fél maréknyi borsóért nem akartam átmenni kedvenc Blanka nénimhez.
Fűszerek: só, bors, kömény, bazsalikom, tárkony- közel 1 teáskanálnyi, citromlé.
A hagymát, póréhagymát kevés olajon feltettem párolódni, majd hozzáadtam az apróra kockázott vadhúst. Kifehéredésig hevítettem, majd beleraktam a kockára vágott gyökérzöldségeket. Kevés liszttel stauboltam, megszórtam őrölt pirospaprikával és felengedtem vízzel. Fűszereztem és lassú lángon főztem. Mikor félig megfőttek a zöldségek, hozzáadtam az apróra vágott krumplit. Mivel én a tejfölt jobban szeretem, mint a tejszínt, így tejfölt kevertem simára és öntöttem a leveshez. Ízesítettem még pár csepp citromlével és még egy kis tárkonnyal.
Mivel a menyem jól főz, gondoltam valami különlegessel várom őket. Kicsit melléfogtam, mert elfelejtettem, hogy a fiam nem szereti a májat, így nem igazán lelkesedett a második fogásért.
Viszont a készítésekor kipróbálhattam a lányomék karácsonyi ajándékát, egy aprító masinát.Pulykamájjal töltött pulykatekercs
Hozzávalók: 5 szelet pulykamell, 2 pulykamáj, hagyma, gomba, petrezselyemzöld, só, színesbors,
tojás,liszt, zsemlemorzsa a panírozáshoz.
A hagymát, gombát, májat felaprítottam, kevés olajon megpároltam a hagymát, majd hozzáadtam a gombát, és a májat. Borssal, majoránnával és petrezselyemzölddel fűszereztem.
A húst klopfoltam, sóztam, borsoztam. Megkentem a májjal és feltekertem. Fogpiszkálóval összetűztem, majd paníroztam. Bő olajban sütöttem, hasábburgonyával tálaltam.
Szerintem finom lett, máskor is elkészítem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése