2011. március 1., kedd

Születésnapi ebédünk

Születésnapom alkalmából összejött kis családom, és mint rendes szülőhöz illik igyekeztem mindenki kedvében járni. Menyem kérése az volt, hogy azt csináljam, amiről egyszer írtam, hogy a vőmnek nagyon ízlett. Miután nem tudtuk eldönteni melyik is volt az a két megsaccolt étel közül, így mindkettőt megcsináltam, igaz, kicsit alakítva, és így jobban is ízlett.
A levessel a vőnek kívántam kedvére tenni, mert ő szereti a gombóc betétet, de be kell hogy valljam, most nem igazán volt lelkes, de a többiek jóízűen kanalazták. Viszont a saját két gyermekem örömmel kapott a levesben főtt marhavelővel megkent pirítóson.
Bemutatom a menüt: Velős pirítós, 4 féle húsból főtt húsleves májgombóccal , rakott palacsinta sonkával ,sajttal, póréval, húsos-gombás pite, kolbásszal töltött karaj tepsis krumplival, capuccino torta, sajtos rágcsa
Rakott palacsinta: 12 palacsinta.Töltelék: trapista és füstölt karaván sajt reszelve, kb 15 dkg gépsonka felkockázva,póréhagyma vékonyan felkarikázva, tejföl, só, bors,kömény.
A Jénaiba sorba lerakjuk a palacsintákat és minden sort megkenünk a töltelékkel. Az utolsó réteg palacsinta, majd egy jó pohár tejföllel nyakon borítjuk és forró sütőben 20 percig sütjük.
Kép nem készült róla.
Húsos-gombás pite
Hozzávalók: Készen vett vajas tészta - épp nem volt a hűtőben Édesanyám által gyártott fajta.
35 dkg gomba,30 dkg darált seréscomb, camping tömlős sajt, trappista sajt. 1 tojás megkenni a tésztát.
A vöröshagymát fűszerolajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a darabokra vágott gombát.
Őrölt színesborssal, köménnyel, bazsalikommal fűszereztem, majd mikor elkészült belekevertem a tömlős sajtot.
A darált húst szintén párolt vöröshagymaágyra vetettem, majd sóztam és az előbbi fűszerkeverékkel szórtam meg.
A vajas tésztát az aranymetszés szabályai szerint két részre osztottam, majd kinyújtottam őket.
A nagyobbikkal kibéleltem a pitesütőt, majd megkentem tojásfehérjével és miután megszurkáltam 5 percre forró sütőbe dugtam, hogy a a töltelék ne áztassa át.
Kivéve alulra terítettem a gombát, majd megszórtam a sajtkeverékkel, és következett a hús rétegezése. Beborítottam a tészta másik felével, és megkentem tojássárgájával. Huszonöt perc alatt csodálatos piros barnára sült.Miután két férfi is ült az asztalnál, így valami haraphatósabb ételre is szükség volt, így döntöttem a kolbásszal töltött karaj mellett. Melynek előállításában csak annyi szerepem volt, hogy hazahoztam a boltból, mert a falu hentese készítette elő, a sütést pedig a menyem bonyolította.
Fólia alatt, kizsírozott tepsiben, krumpliágyon másfél óra alatt készült el.

A desszertet hagyományaink szerint a menyem hozta, nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése