2011. március 15., kedd

Kocsitakaró - Nagyi kötödéje

Még nagyon messze voltam a nagymamaságtól, mikor a menyem azt kérte, hogy ha megérkezik a gólya, akkor kössek kocsitakarót az unokámnak. Nos ezek után mikor születésnapomra fonalat kaptam ajándékba rögtön tudtam, hogy nagymama leszek. Neki is álltam mintákat válogatni. Mást sem tettem, mint kötöttem, bontottam, majd bontottam és kötöttem, mert egyik mintát sem találtam megfelelőnek. Így eltelt közel 2 hét, és a kocsitakaró csak nem készült. Tisztára átmentem Odüsszeusz asszonyába Pénelopébe, aki amit napközben szőtt, azt éjszaka visszafejtette - csak én nem a kérőket akartam lerázni, hanem a "Tökéletes Takarót" akartam megalkotni. A hétvégét fiaméknál töltöttem, ahol potom kétszeri bontás után a menyem megtalálta azt a mintát, ami megegyezett az elképzelésével és nekem is tetszett. Így aztán végre elkezdődhetett az alkotó tevékenység.
Megegyeztünk a méretekben - amit aztán revidiáltunk mielőtt eljöttem.
Hozzávaló: 20 dkg közepesen vastag fonal, 4-es kötőtű./Én a körkötőtűt használom, kényelmesebb, mert nem az egész munka súlyát kell tartani, és biztonságosabb, mert kevésbé csúszik le róla a kötés.
Jelen esetben : Estella melírozott fonal / Lidl/
Méteretek: kb 67x70 cm, ez 132 kezdőszemet jelent. 10 sor lustakötés /színén és visszáján sima szemeket kötünk/ - ez lesz a kerete, hogy ne nyúljon ki a takaró.
Minta: 11 szem sima kötés, 1 szem sima, + 1 ráhajtás, majd két szemet simán összekötünk+-ez ismétlődik, majd ismét 11 szem lusta következik. A kötés visszája 2.sor: minden szem fordított.
3.sor: 11 sima 1 sima, + két szemet simán összekötünk, 1 ráhajtás + majd 11 szem sima.
Minden páros sort fordított kötéssel készül, kivéve a befejező sorokat, ahol minden sor sima szemből áll.
A takarót 11 sor lusta kötéssel fejezzük be- ez akadályozza meg hogy kinyúljon az alkotásunk, hisz ha kedvenccé válik, valószínű sok huzavonának lesz kitéve. Én legalábbis bízom benne, hogy egyik kedvence lesz az unokámnak. A színből ugye egyértelmű, hogy fiút várunk?:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése