2011. március 10., csütörtök

Mindennapi kenyerem 3.

Ma gázóra csere miatt itthon maradtam, mire végzett a szerelő, addigra eleredt az eső.Így nem csoda, hogy nem volt hangulatom, hogy elbattyogjak a boltba kenyérért, inkább sütöttem magamnak egy aranyos kis cipót.
Felfuttattam 1/3 kocka élesztőt, mikor feljött bele szitáltam 6 kanál sima lisztet, 2 kanál graham és 2 kanál teljes kiőrlésű rozslisztet. Sóztam és alaposan átgyúrtam - legközelebb kevéssel több só kell bele - majd hagytam, hogy duplájára keljen. Miután kellő nagyságúra hízott a kenyérkém, ismételten kezelésbe vettem - bár nekem menne ilyen gyorsan a fogyás - alaposan átgyúrtam, majd helyes kis cipót alakítottam ki belőle. Jénaiba tettem, kissé megspricceltem vízzel, majd előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem. Miután kivettem a sütőből, megmosdattam és letakartam, hogy hűljön - alig bírtam kivárni, hogy felvághassam olyan étvágygerjesztő volt. A mintavétel után megállapítottam, hogy nemcsak guszta, hanem finom is lett.

Nőnapi ajándék

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése