2009. május 13., szerda

Boszi nagyik praktikái.... Bodza szörp

Egy előző bejegyzésemben már áradoztam a bodzáról. Nos, ismét tavasz van, és kedvenc növényem a pajta végében bontogatja szirmait.Igaz, hogy csak tornamutatványok árán, de már sikerült pár teljes pompájában nyíló virágot leszednem anélkül, hogy megtapasztaltam volna, hogy a csalán valóban hatásos-e a reumára. Miután közel 30 fok van, gondoltam készítek valami frissítőt , ami biztosan nem tartalmaz tartósítószert.
Bodza-ital
5-6 leöblített bodzavirág tányér, 1 narancs feldarabolva, 20 tabletta citrompótló, 20 dkg cukor, 3 liter víz
A hozzávalókat egy uborka eltevéséhez használatos befőttesüvegbe raktam. 1 napig kint hagytam a napon, majd 2 napig érleltem még a konyhapulton, majd üvegekbe szürtem. Lányom higítás nélkül, én ásványvízzel fogyasztom.
Hétvégén palacsintatésztába mártva és kisütve, vaniliás cukorral meghintve lesz a virágból deszert.
Pár nap és virágba borul a bodzabokor, - majd lefotózom, - olyan mint egy menyasszony teljes díszben, akkor még szedek bodzavirágot és egy részéből készítek télire is szörpöt, a másik részét megszárítom és elteszem a hidegebb hónapokra, remek meghülés elleni tea készíthető belőle, valamint fürdővízbe, lábfürdőhöz is kiváló.
Ősszel viszont a terméséből készülök lekvárt gyártani, amely nemcsak finom, hanem bélproblémák orvoslására is alkalmas.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése