2012. január 29., vasárnap

Kuglóf kardamonnal, sáfránnyal

Már tegnap este is kuglófot kívántam, de nem ám a szokásos kelt tésztásat, hanem valami könnyebbet, különlegesebbet. Ma a menyem küldött is egy receptet, ahonnét az alapötletet vettem.
Aztán még elolvastam pár recipét, elképzeltem milyen ízekre vágyom, no és persze nem utolsó sorban mi is van itthon- elkészült az én változatom.
Hozzávalók: 1,5 dl tej - benne feloldott sáfránnyal - no volt itthon sáfrányom, de szerintem nem lett elég szép színű tőle a tej, így még tettem bele kevés sáfrányos szeklicét is. Szépen megszínezte a folyadékot. Leszűrve adtam a tésztához. 15 dkg cukor- a recept 25 dkg-írt, de nem szeretem a nagyon édes sütiket. Az egyik recept margarint, a másik olajat írt, hogy ne legyen vita adtam hozzá 10 dkg margarint megolvasztva és kb fél dl olajat. 28 dkg liszt volt az előírás - ezt betartottam, annyi változtatással, hogy ebből 10 dkg kukorica liszt volt. 2 tojás helyett 3 db-ot + 2 fehérjét használtam, mert kicsinek minősítettem a szomszédasszony által adományozott monyakat és a mélyhűtőben szomorkodott 2 tojásfehérje. 1 zacskó sütőpor és késhegynyi szódabikarbona szolgálta a tészta felemelkedését. Fűszerként, fahéjat, kardamont használtam.
Megszitáltam a lisztet, belekevertem a sütőport, szódabikarbónát, csipet sót, őrölt kardamont.
Összekevertem a tojássárgáját, olvasztott margarint, cukrot, olajat, sáfrányos tejet, Majd folytonos keverés közben a száraz hozzávalókhoz adtam. A tojásfehérjét felvertem, azt is a masszához vegyítettem. Kivajazott kuglóf formába öntöttem, egy kevés masszába őrölt fahéjat kevertem és egy kanál nyelével márványosan a tésztába húztam.
Előmelegített sütőben kb 160 fokon 40 percig sült. Félidőben letakartam a tetejét egy fóliával, nehogy megégjen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése