2012. január 10., kedd

Karfiolfőzelék

A menyem egyik bejegyzése adta az ötletet mikor megláttam, hogy milyen szép karfiolok kaphatók. Így télen már nagyon hiányzik a friss zöld az ember lányának, és mivel sosem ettem még karfiol főzeléket - és a menyem is dicsérte - gondoltam, egy próbát megér. Elővigyázatosságból nem használtam fel az egész fej karfiolt, mondván, ha esetleg mégsem ízlene valami zöldet akkor is össze tudjak dobni. -Természetesen nem én lennék, ha nem alakítottam volna át a receptet, de olyan jól sikerült, hogy két tányérral dobtam be ebédre.
Hozzávalók: 70 dkg karfiol, 15 dkg apróra vágott krumpli, 10 dkg sárgarépa, újhagyma, fehér bors, szerecsendió, fűszerolaj (olívaolaj,babérlevél,fokhagyma,rozmaring,borsok), tejföl,tej, 1 kanál liszt, só A zöldségféléket felaprítottam, és annyi vízben kevés sóval feltettem főni, amennyi ellepte. Mikor a zöldségek megpuhultak, a tejet, tejfölt lisztet kikevertem és behabartam a főzeléket. Fűszereztem és megszórtam a felkarikázott újhagymával. Tálaláskor fűszerolajjal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése