2012. január 29., vasárnap

Fűszeres csokipuding

Tegnap este olyan édesség ehetnék jött rám, hogy minden lustaságom és fogyókúrám ellenére
egyszerre csak a konyhában találtam magam. De ugye, este nyolc körül az ember lánya már nem fog bele valami nagy léptékű sütögetésbe, így maradt a gyorsan elkészíthető puding. Ha viszont
csak egy "snassz" pudingot készítünk, akkor legalább legyen benne valami csavar. Így az alábbi verziót adtam elő: 1 csokipuding por, 3/4 l tej - a folyékonyabb változatot kedvelem.
2 kanál holland kakaópor, 1 kardamon mag , 1 kávéskanál őrölt fahéj, 1,5 kanál dara, 2 kanál cukor
A tejet, cukrot, grizt, kardamont, fahéjat, kakaó port feltettem forrni és állandó kevergetés közben simára kevertem, majd beleöntöttem a pudingot és előírás szerint megfőztem. Tálkákba öntöttem, de nem vártam meg hogy kihűljön, az első adagot még azon melegében megettem, a másodikkal mértéktartóbb voltam, azt hidegen fogyasztottam. Úgy finomabb volt, olyannyira, hogy az alábbi módon áradoztam róla a menyemnek:
"csináld meg a pudingot, esküszöm, egy kulináris orgazmus, ahogy az ember szájpadlásán tobzódnak a fűszerek, a nyelvén meg selymesen olvad A CSOKI !"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése