2011. január 28., péntek

Vékony tésztás rozsos pizza

Már rég ígérgettem magamnak egy pizza vacsorát, de tudtam, ha megsütöm vágyaim netovábbját, akkor nem fogok megállni egy szelet elfogyasztása után. ( jól tudtam, - megettem a háromnegyedét)
Ma miután a boltból hazatérve pakolászni kezdtem a hűtőben, találtam gombát, szalámit, szelet sajtot, pizza mozzarellát, amit érzésem szerint sürgősen fel kellett használni, így rögtön mentséget is találtam a pizza elkészítésére.
Hozzávalók: fél zacskó szárított élesztő, egy csipet só, egy kávéskanál oregáno, 5 púpos kanál sima liszt, 4 púpos kanál teljes kiőrlésű rozsliszt átszitálva. Miután biztosra akartam menni, hogy megkel a tészta, a lisztet tíz másodpercre bedugtam a mikróba, hogy melegedjen. A hozzávalókat
kb.1 dl víz segítségével összegyúrtam, és napsütötte autó hiányában egy konyharuhába bugyolálva a radiátorra tettem kelni. Míg elvégeztem a napi penitenciával - mosogatás, felmosás, Jarjarka sétáltatás - épp megkelt a tészta.
Nem akartam előpakolni a gyúródeszkát, így a sütőpapíron sodortam vékonyra a tésztát. Időt, és melót takarítva meg. Alaposan megraktam a hűtőben talált földi javakkal és előmelegített sütőben 18 percet sütöttem. Utólag megállapítottam, hogy legközelebb 15 perc elég lesz.
Ablakpárkányon nevelt bazsalikommal, sok borssal , csípős paprikával, teával kiváló vacsora.
Lányom ilyenkor szokta mondani, hogy ne felejtsek hozzá Bilagitot is tálalni.

Én nem kapok?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése