2011. január 15., szombat

Borscs a téli kedvenc

Nem tudom miért, de a télhez nálam hozzátartozik az oroszok autentikus étele. Pedig összetevőit tekintve az év bármely szakában elkészíthető. Úgy vagyok ezzel is, mint a húslevessel. Igazából télen ízlik, nyáron a könnyebb idényzöldségekből készült leveseket kívánom.
No, elhatároztam már pár hete, hogy borscsot készítek. De ember tervez, isten végez....
Hiába mászkáltam Tescoból Spárba, majd CBA-ba, sehol nem kaptam céklát. Ilyenkor kell "piacra" menni .... azaz az Édesanyámhoz. Igaz ő sem vetett céklát, de a barátnője igen, ami azt jelenti, hogyha én céklát akarok, akkor céklát kapok.
Kalandos beszerzés után végre összegyűltek a hozzávalók és neki láthattam teljesíteni immár két hetes vágyamat.
Hozzávalók: 30 dkg marhalábszár kockára vágva, 2 db kisebb cékla, 1 sárgarépa, 1 krumpli, 15 dkg káposzta felaprítva.
Az összetevőket hideg vízben feltettem főni, sóztam, borsoztam és dobtam hozzá kevés köményt.
Kényelmes étel, hisz másfél óra alatt magában fődögélve jól elvan, ezalatt kényelmesen végeztem a vasalással.
Krémes tejföllel, extra borssal tálalva az igazi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése