2009. szeptember 12., szombat

Leonardo reneszánsza

A győri Árkád bevásárlóközpont ismételten emlékezetes kiállítással lepte meg látogatóit. A reneszánsz óriásának műszaki találmányait mutatja be működő modellek formájában. Nagyon ötletes, és dicsérendő, hogy néhány oszlopfővel, boltívvel korhű hangulatot teremtettek a csupa üveg bevásárló központban, és az ember pillanatok alatt bele tudta álmodni magát Leonardo korába, az olasz városok hangulatába.Pár perc elteltével már nem is érzékeltem a bevásárló központ nyüzsgő tömegét és szinte Firenzében bolyongtam, és csodáltam az elme sokoldalúságát.Számomra különösen szimpatikus volt, hogy ismételten megfelelő magyarázattal látták el a kiállított gépeket, berendezéseket és ennek az ismertető szövegnek Leonardo egyik legismertebb alkotása adott hátteret.A kiállítás szervezői figyeltek arra, hogy bár Leonardot, a feltalálót mutatják be, kihangsúlyozzák
a lángész sokoldalúságát, így legismertebb műveinek másolatai adták a hátteret a mozgó műszaki csodák bemutatásához.
A gyerekek körében a legnagyobb sikert a repüléssel kapcsolatos kísérleti eszköze aratta. A szervezők egy drótkötél pályát alakítottak ki, és a gyerekek felcsatolhatták az "ikarosz" szárnyakat és majd 10 métert szárnyalhattak az aulábanBevallom, én is szívesen kipróbáltam volna. De mivel erre nem volt mód, így kigyönyörködtem magam az akkor még csak elképzelt, de mára már mindennaposan használt szerkezetekben, mint a vízimalom, az ejtőernyő, a tank, az ostromgép.Korunk tendenciáját tekintve, még modernek is nevezhetők ezek a szerkezetek, hiszen mindegyik a megújjuló energiát használja. Lehet el kellene gondolkodnunk ismételt elterjesztésükön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése