2012. február 1., szerda

Csülkös gyöngybab leves,meggyes tejszínes palacsintával

Hideg van. Ilyenkor valami tartalmas ételre vágyik az ember. Így jutott eszembe, hogy bablevest kéne főznöm. Ha már ilyen, nem igazán könnyűnek nevezett lesz a leves, ahhoz valami tészta illik.Mivel egyedül élek, és 2-3 szem akármit nem lehet sütni, így jutott eszembe a palacsinta.
A szomszédasszonyomnak tegnap este megemlítettem, hogy babot készülök főzni, így rögtön hozta is a maréknyi babot, oly kedvesen, hogy sértődés nélkül nem lehetett visszautasítani. Megsérteni meg egyáltalán nem állt szándékomban. Anno nagyanyáméknál kőbe vésett volt, hogy milyen bab ételt milyen babból kell főzni. A habart- tehát fehér illetve fehéres színű levesek, főzelékek csakis fehér, a rántásos, paprikásak csakis tarkababból készülhettek. No, én nem vagyok ennyire vaskalapos, különben is, ajándék babnak ne nézd a színét!
A babot előző este beáztattam, mert Blanka néni nem tudta eldönteni, hogy most az idei, vagy a magnak eltett tavalyi zsákba nyúlt bele.
A beáztatott babot hideg vízben feltettem főni, adtam hozzá 1 db babérlevelet, sárga és fehérrépát karikára vágva, fokhagymát, vöröshagymát apróra szeletelve, sót, köményt, borsot és egy kis szódabikarbónát- a bab kétséges korára tekintettel. Mikor a bab majdnem megfőtt beleaprítottam a főtt csülköt és egy kis marék csipedettet. Kissé sötétebb fokhagymás vöröshagymás rántással rántottam be kissé csípősebb pirospaprikával.
Második fogásnak palacsinta készült 1 tojásból. Itt talán a töltelék érdekes. Meggy lekvárt akartam enni, de nem kapcsoltam villanyt a spájzban, így rumban eltett magozott meggyet hoztam ki a kamrából. Gondoltam: Ez az Isten keze. Így a lecsöpögtetett meggy mellé kanalaztam egy kis tejszínhabot és nagyon különleges palacsinta kerekedett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése