2012. február 7., kedd

Téli raguleves

Tél van.Hideg van. Kell a forró leves az embernek, hogy legyen kedve havat lapátolni. Kedvem egyébként a levestől sem lett, legfeljebb energiám.
De vajon milyen levest lehet csinálni télvíz idején? Unom már az úgynevezett tipikus téli leveseket. A kamrában találtam egy kis üveg saját kezűleg eltett zöldbabot - ez meg is adta az alaphangot. A mélyhűtőben kotorászva kezembe akadt egy maroknyi apróhús. Ekkor még arra gondoltam, hogy főzök egy jó "palócz" levest. De aztán kiderült, hogy nincs otthon tejföl - és már kétszer lapátoltam havat főzőcske előtt - így ugrott az ötlet.
No, akkor amit talál leves lesz gondoltam , és alkotni kezdtem.
Megtisztítottam 1 sárga és 1 fehérrépát, 1 db krumplit, 1 kis fej vöröshagymát .A felaprított hagymát kevés olajon feltettem párolódni. Utána hajítottam a húst, mert még kissé fagyos volt, valamint a felkockázott répákat és krumplit. Őrölt bors és köménnyel fűszereztem, sóztam.
Mikor puhára párolódottnak minősítettem a hozzávalókat, kevés piros paprikával szórtam meg, valamint felöntöttem vízzel. Beledobtam a leszűrt, átmosott zöldbabot és lassú tűzön készre főztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése