2010. november 29., hétfő

Ecetes hal - ecetes zöldség

Mióta egyedül élek,azóta a gyorsaság mellett, a maradékok felhasználási lehetősége is szempont a főzőcskénél. Vasárnap megkívántam a rántott halat. Mivel a hűtőben találtam karfiolt, padlizsánt és paszternákot, így ezekből is rántottam ki. Ahogy mondják: A szemem nagyobb volt, mint a szám - egy-egy darabot letuszkoltam mindenből. Bevallom a halnál Jarjarka is segített.
No, ma hazafele ihletem támadt. Itt a Szigetközben nagy hagyománya van az ecetes halnak, igaz ,az nem pangasiusból, hanem folyami halból -főképp keszegből, pontyból - készül, de apró nüánsz béli eltérések sosem szoktak zavarni.
Egy tálba leraktam a rántott akármiket félfőre vágott vöröshagymával rétegezve.
Vizet forraltam 1 kávéskanál cukorral, egy teáskanál sóval, egész borssal, rozmaring ággal, mustár maggal, korianderrel,majorannával, babérlevéllel. Mikor alaposan kifőttek az ízek, öntöttem bele ecetet, majd azon forrón a halakra borítottam. Lefóliáztam, majd pár napi hűtőben való érlelés után remek csemege lesz.

Miután a fentebb említett csemege csak két-három nap múltán lesz fogyasztható, így valami vacsorát kellett alkotnom. Így került elkészítésre a vegetáriánus rakott tészta. Most siettem - tehát főtt tésztából készült. Míg megfőtt a tészta, lereszeltem a kemény sajtot.Valóban kemény volt, már egy hete szikkadt a polcon. Kivajazott jénaiba leraktam a tészta felét, rámorzsoltam egy negyed doboz túrót, majd a sajt egy részét.Meglocsoltam fűszerolajjal, majd megismételtem a procedúrát. A tetejére halmoztam jó sok tejfölt és a mikróba dugtam. Tíz perc elteltével már fogyasztható volt a vacsora, ami nem éppen fogyókúrás, de gyors és minden romlandó tejféle elfogyott a hűtőből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése