2010. május 16., vasárnap

Spárga krémleves

Ha már tavasz, akkor ki kell próbálni a spárgát. Főleg ilyen hideg, esős vasárnapot kell feldobni a csirág kényeztető ízével. Nagyon jó áron vásároltam fehér spárgát - és ami nem másodlagos - magyar terméket. Árát tekintve féltem, hogy esetleg fás lesz, mert számoltam azzal, hogy mennyi időt vehet igénybe a csomagolás, szállítás - elvégre ezt a növényt szedéstől számítva 3 órán belül el kellene fogyasztani, hogy ne csökkenjen élvezeti értéke. Nos, mázlim volt, ez a mai előkészítésnél derült ki. Le akartam törni a spárga csúcsát, hogy levesbetét legyen, de hála az égnek a fele körül pattantak el a spárgasípok. Tehát csak onnét kellett hámoznom.
A spárgát meghámoztam, majd húslevesben feltettem főni. Mikor megfőtt, turmixoltam. Adtam hozzá kevés fehér bort, sót, borsot, és kevés frissen facsart citromlét. Beledobtam a spárgafejeket, fél pohár tejszínt, egy kanál tejfölt. Összeforraltam és újhagymával, levesbetéttel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése