2014. április 4., péntek

Zöld scsi leves

 Ezt a nem teljesen autentikus receptet egy örmény barátnőmtől tanultam. Azért nem teljesen autentikus, mert az eredeti orosz scsi alapja a savanyúkáposzta, és az számomra téli étel. Ez viszont egy könnyű, tavaszi - nyári étel. Nagyon jól alkalmazható a maradék húsleves felhasználására, és akkor is belopja a tavaszt az étrendünkbe, ha még nagyon drága a primőráru, hisz nem kell sok friss zöldség az elkészítéséhez. Az eredeti Örményországban fogyasztott levesben a medvehagyma helyett újhagyma zöldje szerepelt.
Elkészités: a maradék húslevest feltettem forrni. Ez alatt kiszaladtam a kertbe és gyorsan tépkedtem egy maréknyi sóskát és pár levél medvehagymát.Gyors öblítés után vékonyan felszeleteltem.
Egy tojássárgáját kikevertem 2 kanál tejföllel és higítottam a forró levessel, majd a keveréket a fazékba zúdítottam. Beledobtam a zöldeket, pár levélke petrezselyem kiséretében és máris tálaltam a levest. Lehet dúsítani főtt tojással, apróra kockázott főtt hússal. Nagyon kellemes, könyű savanykás leves, nyárra is ajánlom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése