2014. április 14., hétfő

Sokzöldséges kínai csirkefalatok

Vendégeim voltak, vendéget vártam, így valami különlegeset akartam készíteni. Édesanyámnak eddig csak meséltem a kínai ételek ízvilágáról, gondoltam, most megkóstoltatom vele.
Alapanyagok:fél csirkemell, egy kisebb vöröshagyma, egy póréhagyma, 3 szál szárzeller, fél cukkini, fél padlizsán, fél marék fafülgomba(forróvízben áztatva), bambuszrügy
A csirkemellet falatnyi darabokra vágtam, majd keményítőbe forgatva kis időre félretettem. A megmosott zöldségeket feldaraboltam.
A wokban megforrósítottam az olajat, és két részletben átpirítottam rajta a csirkedarabokat. Mikor szépen kifehéredtek, kiszedtem egy tálra.
Az olajba dobtam a vöröshagymát, majd a pórét és rázogattam kicsit. Majd követte a hagymákat a zellerszár, a padlizsán és a cukkini is. Pár percig táncoltattam őket a wokban, majd beledobtam a kinyomkodott gombát és a bambuszrügyet, valamint az elősütött húsokat.
Megszórtam borskeverékkel, köménnyel, sóval. Kevés vízben elkevert keményítőt adtam hozzá.
Alaposan megöntöztem szójaszósszal, ízesítettem kevés nátrium glutamáttal, csípős paprikával, valamint egy kevés kínai ecettel. A végén megkoronáztam szezámolajjal.

Sima főtt rizzsel tálaltam. Nagy sikert aratott az ebéd, olyannyira, hogy Édesanyámnak még csomagoltam is, a saját részre másnapra elcsomagolt adagot pedig elfogyasztottam uzsonnára.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése