2014. április 6., vasárnap

Ica szelet


Ma ismételten nem tudtam ellenállni sütési vágyamnak. Tegnap este - valószínű azért, hogy könnyű álmom legyen - sütirecepteket olvastam, és szokás szerint a sok receptből csináltam egy N-ediket.
Mivel nagyon szerény vagyok, így magamról neveztem el.
Hozzávalók: 2 tojás + 1 fehérje ( nem muszáj, de ott árválkodott a hűtőben és ártani nem árt neki)
10 kanál liszt, 2 kanál kakaópor, 1 dl olaj, 1 dl tej, 8 kanál cukor, 1 kanál méz, fél sütőpor
A tojássárgáját a tejjel, olajjal, cukorral, mézzel habosra kevertettem kedvenc masinámmal. Közben összekevertem a lisztet a kakaóporral és a sütőporral. Azt is a masinába adagoltam. Míg a robotgép dolgozott, addig felvertem a tojásfehérjét, és a tésztába forgattam.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe öntöttem, megfogadva Vali barátnőm tanácsát, mely szerint húzzam kicsit felfele a tésztát a tepsi oldalánál - magasabb lesz a süti.  Szokás szerint igaza lett, nem véletlenül  tanult Győr legjobb cukrászánál.
20 perc alatt csodálatosan megsült. Rácsra téve hűtöttem, mert szokás szerint siettem.
Krém: 1 l tej, 2 vanilia puding, 2 kanál cukor, pár csepp rumaroma,1 pupos kanál liszt.
A hozzávalókból pudingot főztem, majd belekevertem 3 dkg margarint. Folyamatosan kevergetve hűtöttem, majd mikor langyos lett, visszaöntöttem a robotgépbe, adagoltam hozzá még kb. 5 dkg margarint és 4-es fokozaton kihabosítottam.
Közben 1,5 dl vízben kikevertem 1 kiskanál instant kávét, ízesítettem egy kis rumaromával és belemártogattam 10 db babapiskótát.
A piskótalapot félbevágtam, megkentem a fele pudinggal. Sorban kiraktam a babapiskótával, amelyektől nem sajnáltam a kávét, majd rásimítottam a krém másik felét. Felhelyeztem a piskóta tetőt, melyet alaposan megszórtam házi vaníliáscukorral. Minimum két órát pihennie kell hűvös helyen, hogy szépen szeletelhető legyen, de ezt megint nem győztem kivárni, úgy hogy a fotó már az uzsonnára levágott adagnál készült.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése