2013. augusztus 14., szerda

Tök(cukkini) főzelék



Az idén kissé elsokalltuk a tökfélék ültetését. Amikor vetettük, nem gondoltunk arra, hogy ennyire szeretni fogja a helyét. Egy kisebb forgalmú zöldségest nyugodt szívvel el tudtunk volna látni főzőtökkel, patiszonnal és cukkinivel. Ha van - esszük. Pedig már a mélyhűtőt is dugig raktuk.

Hozzávalók: 1 kg tök (cukkini) reszelve, egy ágacska kapor, só, tejföl, olaj , vöröshagyma, liszt, pirospaprika

A cukkinit megreszeltem. A felaprított vöröshagymát megdinszteltem kevés olajon. Megszórtam pirospaprikával és beledobtam a tököt. Kissé átforgattam, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy épp ellepje. Hozzáadtam a kapor ágacskát. ( volt itthon, és árválkodott a hűtőben egy fél szál jó kis parasztkolbász, azt is beleszeltem, így adott volt a feltét is) Mikor a tököt (cukkinit) főttnek nyilvánítottam, a lisztből, tejfölből habarást készítettem és azzal forraltam még egyet.
Kemencében sütött házikenyérrel remek volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése