2013. augusztus 2., péntek

Francia tojásleves



Szűkebb családom kedvenc nyári levese. Részemről nagyon szeretem nyáron a kissé savanykásabb, pikáns ételeket. Nyáron akkor érzem jól magam, ha vagy leves, vagy pedig valamilyen főzelék szerepel a menüben. Ma azért ez a leves került terítékre, mert valamelyik nap mondta a lányom, hogy elkészítette, de valahogy nem volt az igazi. Mondtam neki, hogy miért is nem a blogon nézte meg a receptet, - erre jött a válasz: Ha fenn lett volna!:)
Így megfőztem - fotóztam (ami nem lett tökéletes), és most megírom.
Mint már nem először mondom, az ízek tekintetében fórom van, hisz azonnal a fazékba kerül minden, ahogy behozom a kertből, és ezt egyik vásárolt termék íze sem tudja felülmúlni, még akkor sem, ha nátrium-glutamáttal javítanak az ételen.

Hozzávalók: 2 db sárgarépa, 1 db fehérrépa, 10 db zöldbab, 1 apró mogyoróhagyma, fél marék zöldborsó, öklömnyi karalábé, 3 db galambtojásnyi krumpli, zellerzöld, hagymaszár, kakukkfű, lestyán, csombor, só, bors, 2 db főtt tojás, kanálnyi mustár, 2 kanál tejföl, olaj, kanálnyi liszt, pirospaprika, fél marék rizs. Persze a zöldfűszekből nem kell ennyi - de nekem van, így használom.

Kevés olajon megdinszteljük a felaprított zöldségeket, majd megszórjuk a liszttel. Azzal is átkeverjük kicsit, megszórjuk a piros paprikával és felengedjük vízzel. Beledobjuk a zöldfűszereket - én teatojásban, hogy ki tudjam venni, mert így szereti a család - a maréknyi rizst. Sózzuk, borsozzuk és lassú tűzön hagyjuk főni. Mikor már késznek minősítetük, hozzáadjuk a felaprított keménytojásokat. -
az eredeti recept szerint reszelni kéne, de én szeretem, ha harapni lehet.
A mustárt, tejfölt elkeverem egy merőkanálnyi levessel és behabarom vele az ételt. Még egyett forralom és tálalható. Mi nemcsak forrón, hidegen is szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése