2013. augusztus 13., kedd

Cukkinis- almás-mákos rétes



 Már nagyon régen kacérkodom a gondolattal, hogy rétest sütök. Olyannyira, hogy már többször is megvettem a réteslapot - a rétesnyújtás , mint eshetőség meg sem fordult a fejemben - de aztán a szavatosság lejárta előtt a lapok mindig édesanyámnál kötöttek ki, mondván: Mama süss valami finomat!

Múlt hétvégére a fiamék voltak hivatalosak, így gondoltam meglepem őket valami különlegessel, mert kipuhatoltam, hogy a menyem még nem evett tökös-mákos rétest. Meg is vettem a réteslapot, de sajna a látogatás rövidebbre sikerült, mint amilyenre eredetileg terveztük, így a réteskészítés ismételten elmaradt. Már-már úgy nézett ki, hogy ez a csomag réteslap is a Mamánál fog kikötni, mikor meglátogatott a lányom és az unokám. Aminek egymagamnak nem, annak hármunk kedvéért már nekiugrottam. Mivel kisérletező kedvemben voltam, így tök helyett cukkinit ragadtam , felkaptam a fa alól pár hullott almát és gyors hámozás után már meg is reszeltem. Kedvenc aprítómban cukorral keverve megdaráltam a mákot. Összekevertem a reszelt almás cukkinivel.Rácsavartam egy citromlevét -ott árválkodott szegény már hetek óta a hűtőben. Megszórtam egy kevés fahéjjal, 2 kanál búzadarával, hogy szívja fel a levet. Találtam még a hűtőben egy kis kandírozott narancshéjat, azt is beledobtamm, majd összekevertem és állni hagytam - érjenek össze az ízek.





Hozzávalók:

réteslap,  ebben 12 lap volt
kb 1 kg cukkini reszelve
8 kanál cukor
6 kanál mák
2 kanál búzadara
kb 30 dkg alma reszelve
olaj
1 teáskanál fahéj- őrölt
citromlé, és a reszelt héja


A réteslapokat alaposan megkentem olajjal, hármat egymásra terítettem és megraktam a töltelék negyedével. Feltekertem, 45 perc alatt légkeveréses sütőben 180 fokon megsütöttem. Még azon melegében megszórtam porcukorral. Regina volt a minőségellenőr, olyannyira izlett neki, hogy alig tudta kivárni, hogy tálaljak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése