2013. augusztus 5., hétfő

Sonkás tészta Mama módra


 A mai ebéd a gyorsan, de finomat jegyében  készült. 
Ma délelőtt bevásárló túrán vettem részt,  s mire hazaértem, már kopogott a szemem az éhségtől. Mikor kinyítottam a hűtőt, még nem tudtam mi lesz az ebéd, de aztán megláttam a múltkori Jókai bablevesből megmaradt főtt, füstölt combdarabot, már  meg is világosodtam. Előadom kedvenc tésztaételemet, a Mama féle sonkástésztát. Anno, azt ötvenes-hatvanas években amikor csak szökőévenként volt hús, a füstölt sonka zsírosabb, megmaradt részéből készítették. A későbbiekben, már direkt szoktunk venni főtt, fűstölt akármit- főképp tarját, mert az volt kapható - erre a célra, de az igazi ízt a házi pácolás, füstölés adja meg.
No, miután gyorsan akartam ebédet, a gyorsforralóba odatettem a vizet, míg elpakoltam a romlandó holmit. Majd a lobogó, forró vízbe vetettem a hűtőből előkapott, kissé már szikkadt sonkadarabot egyrészt, hogy átmelegedjen, másrészt, hogy kissé szaftosabb legyen. Beleöntöttem a vízbe a tésztát. Míg a tészta főtt, bő olajba ütöttem 2 tojást és összekeverve lágy tojásrántottát készítettem. Erre szedtem ki a tésztát, amit csak nagyon elnagyolva csepegtettem le. kicsit sóztam,  borsoztam, majd alaposan összekevertem. A sonkát nagyon éles késsel miszlikre szeltem - mintha zöldfűszert aprítanánk - és a tésztához adtam.
Kissé átpirítottam, jó nagy kanál tejföllel tálaltam. Nem néztem az órát, de 15 percnél biztosan nem kellett több idő az elkészítéshez, és egy nagyon kiadós fogás került az asztalra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése