2010. december 11., szombat

Sörben sült csülök a lá Királypyton

Ma nagyon kedvező áron kaptam sertés hátsó csülköt, és csontos csirkemellet .Rögtön el is határoztam, hogy a holnapi napon nagyon "könnyű, gyomorkímélő" menüt állítok össze. Teszek egy kis gasztronómiai utazást Bajorországba. Ennek jegyében készül sörben sült csülök, sült almával, sült káposztával, krumplival.
A csülköt kicsontoztam, a családom várakozásával ellentétben még csak meg sem karcoltam magam. A hús egy részét hagymával, fűszerolajjal, borssal, köménnyel pácoltam. Másik fele a hűtőbe került arra az esetre, ha meglátogatnak a gyerekeim. A csontot a csirkemell bőrével,és csontjával fazékba dobtam, így lesz egy könnyű levesem holnapra, és ma estére.
Másnap, a húsleves aljával meglocsoltam a húst, rászeltem egy fél sárgarépát, egy chilit, és a sütőbe dugtam, nagyon alacsony hőmérsékleten.
Időnként meglocsolgattam sörrel. Közel két órát sütöttem ,és minden locsolgatásnál izgultam, hogy el ne pattanjon a jénai tálam a hőmérséklet különbségtől. Legközelebb figyelnem kell, hogy öntöttvas lábasban kezdjem el a sütést. Közben savanyú káposztát kaptam elő a mélyhűtőből, és felszeltem kicsit, hogy gusztusosabban lehessen enni. Szerencse, hogy feltalálták a reszelős kést, könnyen szeleteltem. A káposztát meglocsoltam fűszerolajjal és bedugtam a sütőbe a husi mellé, elvégre fontos dolog az energiatakarékosság a háztartásban. Mikor úgy döntöttem, hogy már majdnem tökéletes a hús, a jénaiba raktam a főtt, hámozott krumplit és az almákat. Negyedóra múlva a csülök csodálatosan piros lett a krumplival együtt, az alma is tökéletessé párolódott.
Megállapítottam, ezt előadom, ha jó gyomrú vendégeim jönnek, mert ami tény, az tény - nem könnyű étel.
Sütés közben felmerült bennem, hogy mi lesz a megmaradt pohárnyi sörrel, de ebéd után megoldódott ez a problémám.Jarjarka és a csülök párharca.

Fatányéros - ez az igazi kutyaélet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése