2016. február 28., vasárnap

Zöldségleves saját mirelitből


Ősszel, amikor betakarítottuk a gyökérzöldségeket, csak az igazán méretes darabokat tartósítottuk a pincében. A zsengébb példányokat megtisztítottam (sárgarépa, fehér répa, zeller, paszternák, zellerzöld, lestyán levél). Felaprítottam és zsíron, vajon, olajon - épp ami a kezem ügyébe került, megdinszteltem és adagonként dobozoltam. Egy ilyen doboz kb. 20-30 dkg félkész gyökérzöldséget tartalmaz. Ilyenkor tavasszal, amikor már nehezebb a zöldségtisztítás szívesen nyúlok a fagyasztóba.

Kevés zsírt dobtam a fazékba és beleöntöttem egy doboznyi zöldséget. Adtam még hozzá egy csészényi  fagyasztott zöldbabot, valamint egy krumplit, amit nagyon apróra vágtam.
Sóztam, borsoztam és hagytam, hogy párolódjon. Kevés liszttel stauboltam és megszórtam egy kevés pirospaprikával. Egy liternyi vízzel felengedtem, levesbetétként csipetkét adtam hozzá,  és lassú tűzön fél órát főztem. 
Tálaláskor zellerzölddel és tejföllel diszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése