2012. június 2., szombat

Sült császárhús kuszkusszal, krumplival


Spárban láttam meg a hentes pultban a gusztusosan roláddá tekert császárhúst, és miután mindennek ellent tudok állni, csak a kísértésnek nem, így gyorsan vettem is egy szép darabot. De nem voltam önző, mert megosztottam Édesanyámmal és a Lányommal is. Ma magamnak is vágtam le egy szép szeletet, kb. másfél cm vastagot. Kedvenc fűszerdarálómban őröltem színes borsot, köményt, szegfűborsot, koriandert  és a megsózott hús minden oldalát alaposan belenyomkodtam a fűszerkeverékbe, hogy szép kérget képezzen rajta. Pár csepp olajat öntöttem a forró serpenyőbe  és beleraktam a húst. Meghámoztam egy nagyobb burgonyát , kisebb hasábokra vágtam és a hús mellé dobtam. Fedő alatt közepes lángon sütöttem. Közben egy kis kávés pohárnyi kuszkuszt leforráztam és kevés sóval ízesítettem. Tíz perc sütés után a húst és a krumplikat is megfordítottam, és újabb 10 perc után már tálalhattam is a ropogós pirosra sült húst a kétféle körettel, és Édesanyám savanyú uborkájával.
Énekes rigó az ablak előtt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése