2012. június 3., vasárnap

Csirkemell újhagymával és csirkemájjal

 Miután nálam vendégeskedett az unokám - és persze a lányom is - így nem akartam az egész napot a konyhában tölteni, elvégre azt akkor is megtehetem, ha egyedül vagyok. Ma inkább élvezni akartam az unokázást, gyönyörködni, ahogy Regina rácsodálkozik a madarakra, fákra, virágokra. Így aztán ismét a gyorsan, finomat, egészségesen alapelv szerint főztem. Időnként a lányom is besegített, ha Reginának Mama hiánya volt. A csirkemellet, májat felkockáztuk, és lisztbe forgattuk. Kevés olajon fehéredésig sütöttem a mellet, majd tányérra szedtem. Ugyanezt az olajon való átpörgetést alkalmaztam a csirkemájnál is.A májat is a tányérra szedtem. A visszamaradt olajba dobtam egy nagy csokor közepes nagyságúra vágott újhagymát zöldjével együtt, és dinsztelni kezdtem, majd öntöttem rá kb. 3 cl fehérbort és kevés vizet, azzal feloldottam a lesült pörcöt, majd visszaöntöttem a máj és mell darabokat. Sóztam, borsoztam. Miután a májhoz illik a majoránna, azt sem sajnáltam a fűszerek közül. Miután a húsokat késznek nyilvánítottam, a kertben szedtem  petrezselyemzöldet, fokhagymaszárat, és felaprítva az ételre szórtam. Házi készítésű bodza szörp volt az italunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése