2012. április 12., csütörtök

Túróval töltött briós

Holnap a lányomhoz - no meg az unokámhoz - készülök, így a hűtőben árválkodó túrómaradékból nem körözött, hanem valami tészta kerekedett. Először brióst akartam sütni, hogy biztos legyek abban, hogy a lányom enni fog valamit a reggeli kakaójához. A túró láttán gondoltam csinálok túrós batyut, de aztán kombináltam a két ötletet és lett túrós briós.
A mazsolát beáztattam egy cseresznyebefőtt levébe, melybe dobtam egy kardamon mag harmadát. 2 dl langyos tejben felfuttattam 1,5 dkg élesztőt, öntöttem hozzá fél dl olajat és 12 dkg cukrot. Hozzáadtam 1 tojássárgáját, 1 vaniliáscukrot, a maradék kardamon magot, 5 dkg lágy vajat és 50 dkg lisztet. Kézi robotgépem dagasztójával alaposan átdolgoztam, míg szép sima, lágy tésztát kaptam. Utolsó mozzanatként belekevertem a leszűrt mazsola felét, majd elküldtem a tésztát kelni a meglangyosított sütőbe. (Pocsék, hideg idők jártak felénk, nem szerettem volna, ha nem szépen kel a tésztám)
A túrót, a kissé felvert tojásfehérjét, cukrot, vaniliáscukrot, 1 kanál búzadarát összekeverjük, állni hagyjuk.
Amikor a tészta duplájára kelt 10 db bucit szaggattam belőle, majd a bucikból hurkákat sodortam. Mivel tölteni akartam, így nem fontam a brióst, hanem feltekertem. A keletkezett
kosárformát megtöltöttem a túróval, cukros tejjel megkentem, forró sütőben 20 perc alatt elkészült. Még melegen megszórtam porcukorral.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése