2012. április 12., csütörtök

Palócleves

Ebben a zord időben tartalmas, forró levesre vágytam. Miután már hetek óta azon ügyködöm, hogy a mélyhűtőm tartalmát nullára redukáljam, ismét a tartalom - mármint a hűtőé - határozta meg a formát. Az éléskamra polcán békésen ücsörgött nyár óta egy üveg zöldbab, a fagyasztóban
dermedezett az apróhús - máris adottak az alapanyagok egy kiadós leveshez.
Az apróra vágott hagymát üvegesre pároljuk kevés olajon, rádobjuk a felaprított sertéslapockát. Fehéredésig pároljuk, majd adunk hozzá 2 kanál lecsót.(szintén saját eltevés) Megszórjuk pirospaprikával, sózzuk, borsozzuk és miután babról van szó, és van akinek a gyomra nehezen emészti azt, extra fűszerként adtam hozzá egy kis köményt is. Kevés vízzel felengedtem, és puhára főztem. Mikor a pörköltöt késznek nyilvánítottam, felöntöttem az üveg zöldbabbal. Tárkonnyal tettem pikánsabbá, és egy pohár tejfölből 1 kanál lisztből készült habarással sűrítettem. A levest összeforraltam, chili pehellyel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése