2011. szeptember 19., hétfő

Töksaláta


A neten olvastam, és érdekesnek találtam az ötletet, de mivel kis családom utálja a tököt, így a kísérletezésre csak most került sor. Ilyenkor ősszel már nem igazán lehet zsenge főzőtököt találni a kertben, így a mai tökfőzelékem megalkotásához behozott termény héjába maximum a műkörmöt lehetett volna belenyomni, az én gyenge karmaimat nem. Így a tökfőzelék készítésekor kicsit csaltam hogy a tök érett, kissé édeskés ízét elfedjem - a tejföl mellé kefirt is kevertem habaráskor.
Ami az egyik ételnél hiba, az a másiknál előny lehet - gondoltam - és végre kipróbálhattam a Töksalátát.
Vizet feltesszük forrni, sózzuk. A tököt 1 centiméteres kockákra vágjuk és a lohogó sós vízben kb. 5 percig főzzük.
2 kanálnyi majonézt, ugyanannyi tejfölt, 1 kanálnyi mustárt, 1 kávéskanál olíva olajat, 1 kávéskanál balzsamecetet összekeverünk. Sózzuk, borsozzuk. Beleszedjük a tök darabkákat.
Megszórjuk apróra vágott lila hagymával, petrezselyem zölddel, pritamin paprikával.
Ha tartalmasabbá akarjuk tenni, szelhetünk bele főtt tojást, sonkát, sajtot.
Meleg salátaként penne tésztával is tálalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése