2011. szeptember 11., vasárnap

Könnyű, gyors nyári ebéd

Ma szeptember közepéhez képest forró kánikulai napon nem igazán állt szándékomban órákig a tűzhely mellett állni, viszont normális, azaz többfogásos ebédet kellett alkotnom, mert egyrészt jött a lányom látogatóba, másrészt mostanában kissé elhanyagoltam a leves evést. Így karfiol leves, zöld fűszeres juhtúróval töltött karaj, főtt-sült krumpli, borban sült pácolt malackaraj, csirkecomb , paradicsomos saláta és almás kevert készült. Karfiol leves: Az apróra vágott vöröshagymát kevés olajon üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a karikára vágott sárgarépát és tovább dinszteltem. Kevés liszttel stauboltam és dobtam bele kevés piros paprikát, hogy szép színe legyen. Felöntöttem vízzel - kevéssel, mert Édesanyám szerint a zöldség levesek akkor finomak, ha egyszerre nem sok vízzel öntjük fel - majd hozzáadtam a karfiolrózsákat. Sóztam, borsoztam és ízesítésképp dobtam bele egy lestyán ágacskát. Mikor egyszer felforrt, dobtam bele lúdgége tésztát, és apróra vágott petrezselyem zöldet. Tejföllel tálaltam. Paradicsom saláta: A kert utolsó paradicsomjait szedtem le.Felaprítottam, sóztam -borsoztam. Meglocsoltam kevés balzsamecettel és megszórtam bazsalikom levelekkel. A túrót, juhtúrót összekevertem sóval és felaprított kaporral, póréhagymával. A karajra zsebet vágtam és betöltöttem a töltelékkel. A szokásos módon paníroztam, majd megszórtam fekete szezám maggal, amit belenyomkodtam, hogy sütésnél le ne potyogjon. A krumplit megfőztem, majd a forró olajon átsütöttem. Így a kérge roppanós lesz, de nem szívja fel az olajat. Borban sült karaj és csirke: A húsokat olajos, ketchupos, borsos, köményes pácban hagytam kiolvadni.Bő olajban pirosra sütöttem, majd tányérra szedtem. Az olajat leöntöttem, majd a wookba bőven löttyintettem fehér bort. Visszapakoltam a húsokat, majd ráöntöttem a páclét is. Szeltem bele még egy fej vöröshagymát, és 2 gerezd fokhagymát. Puhára pároltam, és hagytam, hogy a szaft besűrűsödjön. Tésztát főztünk mellé. Desszertünk ötletét az adta, hogy potyog az alma, és nem akartam hogy pocsékba menjen. Ja, ha az ember ürügyet akar találni, hogy cukros létére süssön - és egyen - valamit, akkor meg is fogja találni. Így az alábbi tészta készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése