2010. október 23., szombat

Sült rizs

A maradék felhasználása mindig érdekes kihívás az igazi háziasszony számára. Véleményem szerint néha finomabb ételek születnek így, a maradékok adta ihletből, mintha szakácskönyvből főznénk. Fáradtan, éhesen estem haza, nem igazán volt kedvem a főzőcskéhez, amikor a hűtőből felém kandikált egy csomag új hagyma. Vacsorára az epém nem igazán tapsikol a hagyma láttán, ezért kompromisszumot ajánlottam fel neki - megegyeztünk.
Előző napról maradt egy merőkanálnyi főtt rizs, így a két összetevő és az időhiány már meghatározta, hogy valami, a kínai konyhából lopott technikával ütöm össze a vacsorát. Szerencsére örököltem egy wokot a menyemtől, így nem volt akadálya az alkotásnak.
Az új hagymát ferdén felvágtam, majd felaprítottam ceruza vékonyságúra két darab zöld chilit is.
A forró wokba öntöttem egy kanálnyi fűszerolajat, majd beledobtam a zöldségeket és pár percig pirítottam. Hozzáöntöttem a főtt rizst és azzal is átforgattam, kb 5 percig. Egy villával felvertem két tojást és a rizst középen széthúzva a wok közepébe öntöttem, és ahogy a tojásrántotta sült, szépen beleforgattam a rizsbe. Sóztam, borsoztam. Nagyon kellemes, könnyű, gyors vacsora kerekedett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése