2010. október 23., szombat

Almás kevert

Itt van az ősz, ha eddig még esetleg nem vette volna észre valaki. Ami ugye almaszüretet jelent.
Ma délelőtt bejelentette a lányom, hogy jönnek és segítenek almát szedni. Gondoltam, meglepem őket valami sütivel, és ha már almaszüret, akkor valami almással.
Gyorsan lereszeltem kb 40 dkg almát. Öntöttem hozzá fél dl olajat,fűszereztem fahéjjal, őrölt szegfűszeggel. 3 db tojást szétválasztottam, a fehérjét felvertem, a sárgáját kikevertem 10 dkg cukorral. A tojássárgájához adtam 20 dkg lisztet, 1 zacskó vaníliás cukrot, 1 csomag sütőport, 2 kanál kakaóport, 2 kanál őrölt diót, majd az almás keveréket. Összekevertem, majd beleforgattam a tojásfehérjét. Lassú tűzön kb. fél órát sütöttem, tűpróbáig.
Miután a vő a krémes sütiket szereti, így számára készült egy krémes változat.
Tejből, cukorból, dióból , vanília pudingból és csokoládéból krémet főztem. Majd kikevertem kb. 10 dkg. mascarponéval.
A sütemény felét kettévágtam és a fenti krémmel töltöttem. Ez utóbbiról nem készült kép - elcsomagoltam a családnak.
Kedvenc Blanka nénim az átadott almából pitét készített - a kerítés felett sütit cseréltünk.
Az almaszedés pedig perceken belül lezajlott. A vő felmászott a fára és kezdetben vödörbe szemenként gyűjtögetett. Ugyanezt tette létráról a lányom.Majd amikor ezt a módszert nem minősítették kellő hatékonyságúnak, a vő megrázta a fát és pillanatok alatt almaeső hullott. Vastagon borította alma a füvet. Gyorsan begyűjtöttünk annyit, amennyit saját használatra elegendőnek nyilvánítottunk, majd szedtem kedvenc Blanka nénimnek is pár doboznyit. Ezek után körtelefont bonyolítottam és meghívtam pár ismerőst szedd magad almázni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése