2010. április 16., péntek

Harcsapaprikás-pangasius- kapros zsemlegombóccal



Péntek, tehát hal, elvégre katolikusok vagyunk. Nem mintha ortodox módon tartanánk a böjtöt, de a dietetikusok szerint gyakran kell halat enni. Így aztán ismételten kedvenc halfajtámhoz - a pangasius, azaz cápaharcsához - nyúltam.
Hozzávalók: 1 db pangasius filé, 40 dkg - a vastagabb fajta, 1 db vöröshagyma, 3 kanál lecsó - saját,
késhegynyi ötfűszer keverék, 1 evőkanál pirospaprika - kalocsai, fél kocka pörköltkocka, késhegynyi halfűszer, bors, só, 1 doboz tejföl, csapott kanál liszt, 1 dl tej
A halat kiolvasztottam, centis kockára vágtam.
A hagymát megdinszteltem, hozzáadtam a lecsót, fűszereket. Beledobtam a halat, kicsit kevergettem, majd beletettem az őrölt pirospaprikát. Felöntöttem kevés vízzel, hogy ellepje.
A tejből, tejfölből, lisztből habarást készítettem, és behabartam a paprikást.
Zsemlegombóchoz kevés fűszerolajon megpirítottam 2 jó szelet felkockázott kenyeret. Tojásból, lisztből, apróra vágott vöröshagymából, a kenyérkockából vízzel sóval elkészítettem a zsemlegombóc anyagát. Hozzáadtam 1 púpos kanálnyi aprított kaprot, majd kiolajozott fóliába tekerve kifőztem.
Nagyon finom összhatású, különleges étel született.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése