2010. január 4., hétfő

Rakott zöldség



Akár a kiírt VKF-re is készülhetett volna a mai vacsora, hisz csupa maradékot használtam fel a hűtőszekrényből, azzal a nem titkolt okkal, hogy egy jó háziasszony nem dob ki semmit sem, hanem inkább használja a fantáziáját. A másik nem utolsó szempontom az volt a mai vacsoránál, hogy az ünnepek után még mindig húsundorom van.
Hozzávalók: KMT - azaz ki mit talál. Nos én találtam egy nagy krumplit, fél kígyóuborkát, 1 fej vöröshagymát, 1 db paprikát, 2 szelet füstölt főtt sonkát, fél fej karfiolt, fél doboz tejfölt és ugyanannyi joghurtot, 1 tojást, tejet, lisztet, füstölt sajtot és fűszereket.
A krumplit nyersen a kivajazott tálba szeleteltem. Enyhén sóztam , borsoztam.Rászeleteltem a karfiolt is.
Kevés olajon megsütöttem a felszeletelt uborkát - jobban ízlik, mint a pirított cukkini. Rászeltem a hagymát, paprikát, a sonkát. Borsoztam, jó alaposan megszórtam oreganoval, majd ráterítettem a karfiolra.
A tejet, tejfölt, joghurtot, tojást, sót, borsot, lisztet,kakukkfüvet habverővel simára kevertem, majd ráöntöttem a zöldségekre, hogy jó bőven elfedje azt, elvégre mindennek meg kell főnie. Mikor elkészült, ami kb. 45 perc, bőven megszórtam füstölt sajttal és pár percre visszadugtam a sütőbe. Fénykép is készült, csak fáziskésésben van.
Vacsora után desszertnek vajas-meggydzsemes friss zsemlét ettünk. Saját eltevés, nem dicsekvésképp mondom, de nagyon jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése