2019. február 24., vasárnap

Fűszeres almamártás, töltött dagadóval

A dagadó adott volt. A lányom hozta készre sütve. Csak valami pikáns kiegészítőt kívántam hozzá. Tegnapról maradt rizs, valami mártás hiányzott, amivel meg lehet bolondítani ezt a száraznak tűnő ebédet.

Végig vettem gondolatban a fagyasztó és a kamra tartartalmát és csak az alma volt az, amit megkívántam. Igen ám, de a hagyományos almamártásra nem indultak be az izlelőbimbóim. Dédi meg kerek-perec kijelentette, hogy régen szerette a szószos dolgokat, most nem szereti.

Megtisztítottam 4 almát, szép vékonyan felszeleteltem. Egy közepes hagymát kevés olajon megfuttattam, dobtam bele 1 szem jó csipős chilit, borsoztam, sóztam, megszórtam kurkumával. Hozzáadtam az almát és megpároltam, reszeltem rá egy fél citrom héját, egy kis gyömbért, és rácsavartam a fél citrom levét. Majd összeforraltam 2 dl tejszínnel.
Nagyon finom lett. Kissé keményebb állagú almával elegánsabb is lenne, de mindenki azzal főz, ami van otthon.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése