2014. szeptember 30., kedd

Húsos tekercs

Már többször láttam hasonlót a neten ilyen - olyan elnevezés alatt. Meg is kívántam, de egymagamnak sohasem álltam neki elkészíteni. Most nálam volt pár napig Regina, a kisunokám, aki imádja, ha segíthet sütni, tehát sütni kellett valamit. Összekötöttem a kellemest a hasznossal, hisz ha fél órán keresztül le tudunk kötni egy 2,5 évest az már szép eredmény. Összeszedtem a hűtőből a maradékokokat és megalkottuk a húsos tekercsünket.
Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 tojás (fele a tésztába, fele megkenni) fél túró, fél tubus krémsajt, 1 kis fej lila hagyma, 10 dkg gépsonka a fagyasztóból, 1/3 élesztó, 1,5 dl tej, reszelt sajt
Az élesztőt felfuttattam a tejben. Regina kikeverte a tojást, őt lekötötte, én meg könnyebben ketté tudtam osztani. A túrót, krémsajtot, hagymát, gépsonkát beledobtam a turmixba és pépesítettem.
A tésztát fél tojással meggyúrta a kedvenc masinám és hagytam, hogy duplájára dagadjon. ( Tettem egy pohár vizet a mikróba, bekapcsoltam 3 percre, majd mellé raktam a keleszteni kívánt tésztát , így gyorsan megkelt.)
A kelt, lágy tésztát centi vastagra nyújtottam, megkentük a húskrémmel. Feltekertük és pizza szeletelővel trapézformákat vágtam belőle. Regina megkente a tojással és megszórta reszelt sajttal.
180 fokos sütőben 20 perc alatt készült el. Olyan sikere volt, hogy pár nap múltán a svéd gombasaláta maradékát felhasználva készítettem hasonlót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése