2014. szeptember 1., hétfő

Grízes búvársüti


 Esős, őszies reggelre ébredtünk Édesanyámmal, így valamivel fel kellett dobni a hangulatot. Gondoltam, sütök  pár karika parasztrétest, elvégre van sült káposzta, párolt alma és tejföl is a háznál. Be is gyúrtam a tésztát, amikor Édesanyám megjegyezte, hogy ha hazamegy sütnie kell valamit, aminek sütemény formája van. No, ha már benne voltam, akkor ez még bőven belefért a délelőttbe. Gyorsan főztem 2 dl tejből és 3 kanál grízből tejbedarát, amit egy kis rumaromával ízesítettem.
2 tojás sárgáját kikevertem 1 dl olajjal, 1 dl tejjel és 15 dkg cukorral. Lereszeltem 3 almát, daraboltam egy féltábla csokoládét, majd 23 dkg liszt egy kanál kakaó, és fél sütőpor keverékét  a keverőtálba zúdítottam. Hozzáadtam a reszelt almát és a csokit és miután kissé folyósnak minősítettem még dobtam bele 2 kanál darált diót is. Ezek után felvertem a tojásfehérjét és lazán a masszához vegyítettem.
Kivajazott, kilisztezett tepsibe borítottam és két kanál segítségével beleszaggattam a közben kihült tejbedarát. Előmelegített, légkeveréses sütőben 180 fokon 25 perc alatt sült meg.(tűpróba)
Nagy sikere volt, máskor is elő fogom adni.
Közben elkészült a négy karika parasztrétes is, a család nem tudta eldönteni melyikkel is kezdje a "fogyókúrát". Ja, az elnevezés: A neten én vulcán süti néven olvastam hasonló kinézetű sütiket, de amikor elküldtem az alkotásomról készült képet a menyemnek, Ő visszakérdezett: Búvársütit sütöttél? Így már neve is lett a süteménynek. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése